Acro

SV De Lier biedt al jaren Acro Gymnastiek aan als discipline. Acro is een wedstrijdsport waarbij je met duo’s of trio’s  acrobatische elementen uitvoert in combinatie met gymnastische elementen. Een oefening bevat balans en tempo elementen, individuele elementen en voldoet aan verschillende eisen. Daarnaast leent de sport zich ook uitstekend om demo’s te geven.

De groepjes bestaan uit meiden van verschillende leeftijden, waardoor iedereen vanaf 7 jaar welkom is op de acro.

Er wordt 1 keer per week getraind op de vrijdagavond en iedere derde zondag van de maand in de turnhal in Naaldwijk. De eerste groep traint van 17.00 tot 18.00 en de tweede groep traint van 18.00 tot 20.00.

Er wordt voor getraind voor wedstrijden op C, D of E niveau. Een wedstrijdoefening is een oefening op de vloer van ongeveer 2.5 minuut op muziek.

Onder deskundige leiding wordt er getraind in Sportcentrum Vreeloo en de Eminent turnhal.  De acro is onder leiding van Laura.

Meld je aan voor een proefles

Benieuwd naar de mogelijkheden? Meld je dan gratis aan voor een proefles! Je bent van harte welkom!