30 november 2023 | Alle Berichten

Turnen Dames District ZH Junior D Individueel en Teams MB3

Het team bestaat uit Sara, Eden, Iris, Zoé, Vera (UDI Naaldwijk). Wat hebben deze toppers een leuke wedstrijd gehad!

Sara blinkte uit op het toestel balk met een score van 13.200. Zoé turnde goed op sprong met een score van 13.925 en haalde hiermee het eerste cijfer. Eden paste haar oefening op brug iets aan op de wedstrijd, zij wilde geen risico nemen en dit besluit was goed. Voor haar oefening kreeg ze 13.400 punten. Ook vera turnde een mooie brugoefening en ook op vloer met haar combinatie twee keer overslag, salto voorover zette ze een goede oefening neer!

Voor de meiden was de balk hun eerste toestel, dit blijft spannend om mee te beginnen. Iris moest het spits afbijten, helaas heeft ze twee vallen moeten incasseren maar ze herpakte zich goed en presteerde op de andere toestellen goed.

Het hele team heeft een goede wedstrijd geturnd.
Dit resulteerde in een podiumplaats met een mooie gouden medaille 🥇

Ook heeft Babet heeft haar individuele wedstrijd geturnd (junior D) in samenwerking SWGV en SV De Lier. Op vloer presteerde ze goed en haalde het tweede cijfer 11.500. Helaas viel ze op balk viel met haar arabier. Ze eindigde op een mooie 14e plaats!